לאחרונה הגיע אלינו לקוח שביקש שנבצע עבורו ניהול קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין. אותו לקוח כבר ניסה קידום בפייסבוק וגוגל שהביאו לו לידים באיכות בינונית (קורה! לכל קמפיין הפלטפורמה האידיאלית עבורו), אך מניסיון קודם קצר שהיה לו בקמפיין בטאבולה הוא נוכח שאלו הלידים האיכותיים ביותר עבורו. שמחנו שהגיע אלינו לקוח עם מודעות גבוהה לאיכות שניתן לקבל באמצעות קמפיין טאבולה או אאוטבריין, וניגשנו לעבודה.
יוצאים לדרך: קמפיין חדש באאוטבריין וטאבולה נולד
אותו לקוח שביקש מאיתנו קמפיין טאבולה היה הבעלים של קליניקה ייחודית שמציעה טיפול אפקטיבי לבעיה שממנה סובלים מאות אלפי ישראלים. כלומר, קהל היעד היה משמעותי מספיק כדי להתחיל קמפיין בטאבולה ואאוטבריין ולייצר איתו עבור הלקוח כמות משמעותית של לידים.
התחלנו בתהליך. ביצענו עם לקוח ראיון מקצועי כדי להבין מי הגיבור ומה הסיפור שמאחורי השירות שהוא מספק. הגדרנו יעדים, תקציב, קריאייטיב. כתבנו כתבה שיווקית שאותה ייעדנו לקדם כעמוד הנחיתה בקמפיין, ובחרנו בטאבולה בתור הפלטפורמה הראשונה שלנו, תודות לניסיון הקודם הקצר אך מוצלח של הלקוח. כעבור מספר ימים סיימנו את ההכנות, והתחלנו בקמפיין הטאבולה עבור הלקוח.
הקמפיין עלה לאוויר. בשלב זה הלקוח התחיל ליצור איתנו קשר באופן יחסית אינטנסיבי – כל כמה שעות הוא שלח הודעה ושאל מה קורה. הוא גם התחיל לשלוח לנו עוד המלצות מלקוחות, תמונות ורעיונות למודעות. אנחנו הודינו לו על התוכן הנוסף ששלח, אבל אמרנו לו שהדבר שאנחנו הכי צריכים עכשיו הוא זמן. גם ערכנו איתו שיחה במהלכה הסברנו לו שאחד הפאקטורים המשמעותיים להצלחה של קמפיין טאבולה או קמפיין אאוטבריין הוא לאו דווקא עוד תוכן או אפילו עוד תקציב, אלא – זמן.
עניין של זמן: הרכיב הסודי בהצלחת קמפיין טאבולה ואאוטבריין
בשיחה שערכנו עם הלקוח, נימקנו בפניו מדוע עליו להתאזר בסבלנות, שכן זמן הוא אחד הפאקטורים החשובים ביותר בהצלחת קמפיין טאבולה ואאוטבריין. זאת ממספר סיבות:
סיבה 1: זמן נדרש למנהל הקמפיין כדי לערוך אופטימיזציה
מאחורי כל קמפיין והדברים טאבולה יש מנהל קמפיין אנושי. אותו מנהל הוא האדם שאחראי על הצלחתו הקמפיין.
מנהל קמפיין האאוטבריין וטאבולה חייב זמן כדי להבין וללמוד את הקמפיין שיצר ואת אופן התנהגותו. הקמפיין בתצורתו הראשונית הוא למעשה נקודת הפתיחה שמנהל הקמפיין יצר לעצמו. אמנם הוא זה שיצר את המודעות והגדיר את ההגדרות לפני שהעלה את הקמפיין לטאבולה או אאוטבריין… אבל אחרי שהקמפיין נוצר, הוא מקבל חיים משלו: המודעות מופיעות ברשתות הפרסום של אאוטבריין וטאבולה בהתאם לשיקולי הפלטפורמה, והגולשים קובעים בהתנהגותם מהן המודעות המוצלחות ביותר או עד כמה עמוד הנחיתה אפקטיבי.
לפיכך, מנהל הקמפיין צריך זמן כדי לאסוף מספיק נתונים על הקמפיין שיצר, ללמוד את התנהגות הגולשים, ולפי זה לקבל החלטות אשר ינווטו את הקמפיין להצלחה.
סיבה 2: הבינה המלאכותית שמאחורי הקמפיין צריכה זמן כדי ללמוד ולבצע אופטימיזציה
הבינה המלאכותית תמיד פועלת ברקע כדי לתרום להצלחת הקמפיין. היא זו שתכריע באילו מיקומים המודעות יוצרו, באילו Publisher ו- Sections הן יופיעו (עוד על כך בהמשך), בפני אלו קהלים, ועוד ועוד גורמים אשר משפיעים על אופטימיזציה הקמפיין.
סיבה 3: זמן נדרש לאיתור מודעות אפקטיביות בטאבולה ואאוטבריין
סיבה 4: זמן נדרש לאיתור Publishers ו- Sections בטאבולה ואאוטבריין
יש לציין שלרשתות הפרסום של טאבולה ואאוטבריין קיימים אלפי publishers שאנו מגדירים כלא איכותיים או אפקטיביים, כמו אפליקציות, אתרי שותפי שיווק שותפים, ועוד. פעמים רבות נעדיף לכבות את אלו עוד לפני תחילת הקמפיין ונשאר עם רשימה מצומצמת יותר מלכתחילה.
מוזיקה מומלצת לניהול קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין: Time של פינק פלויד
אז כמה זמן צריך בשביל קמפיין טאבולה ואאוטבריין מוצלח?
בתום אותה שיחה שבה הסברנו ללקוח מדוע יש לתת לקמפיין טאבולה ואאוטבריין זמן, הוא עדיין לא השתכנע לחלוטין. כדי לקבל תוצאות מהירות, הוא אפילו הציע להעלות את התקציב היומי – אבל אנחנו סרבנו. הסברנו לו שלעיתים בקמפיינים בטאבולה ואאוטבריין התאזרות בסבלנות בטווח הבינוני-ארוך תיתן תוצאות טובות יותר מאשר תוספת תקציב. זאת מאחר ואם נוסיף תקציב לקמפיין שלא עבר אופטימיזציה, נמשיך לקבל תוצאות לא אידיאליות בהיקפים גדולים יותר. לפיכך, נעדיף להגדיל תקציב רק כאשר נגיע לפיצוח משמעותי של הקמפיין, וכך תוספת התקציב תחול על קמפיין שמייצר CPA אפקטיבי יותר.
לאחר שהסברנו זאת ללקוח, הוא הבין את טענתנו והסכים להתאזר בסבלנות. הוא רק שאל אותנו כמה זמן צריך בשביל שקמפיין טאבולה ואאוטבריין יתחיל לעבוד. ענינו לו תשובה שלקוחות לא אוהבים לשמוע, אבל מבחינתנו היא התשובה הכנה והאמיתית – אנחנו לא יודעים. לפעמים נצליח להגיע לפיצוח תוך שבוע. לפעמים תוך חודש. לפעמים זה לוקח גם יותר. זה תלוי בתחרות בשוק בו פועל הלקוח, באיכות הלידים שהקמפיין מייצר, ועוד גורמים. גם היה לנו חשוב להבהיר ללקוח שקמפיין אאוטבריין וטאבולה, או כל פלטפורמה אחרת, הוא משהו שעם הזמן עשוי להשחק, ואז נכנס לסבב אופטימיזציה חדש. כך או כך, אנחנו נעשה את המירב ונרתום את כל הניסיון, הכישרון והמשאבים שלרשותנו כדי שהתהליך יתבצע מהר ככל הניתן, ושהוא יקבל לידים איכותיים בהקדם האפשרי.
ומה בסופו של דבר קרה עם קמפיין הטאבולה של אותו לקוח? לאחר מספר שבועות של אופטימיזציה הצלחנו להגיע למצב של ליד בעלות ממוצעת של כ- $10 – עלות לליד שנחשבת איכותית במיוחד בתחום הטיפול. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר הקמפיין ולבצע אופטימיזציה שוטפת לאורך זמן.