הבלוג שלנו

כל מה שכדאי לדעת על פירסום נייטיב בטאבולה ואאוטבריין

כמה עולה קמפיין בטאבולה וכמה עולה קמפיין באאוטבריין?

כמה עולה קמפיין באאוטבריין וטאבולה?

בואו נדבר ת'כלס – כמה עולה קמפיין בטאבולה? וכמה עולה קמפיין באאוטבריין? בשורות הבאות נשתדל לענות לכם על השאלה החשובה הזו לפני שאתם מתחילים לפרסם בטאבולה ואאוטבריין. 

פרסום באאוטבריין וטאבולה: כמה זה באמת עולה?

נתחיל מהשורה התחתונה: קמפיין בטאבולה או קמפיין באאוטבריין יכול להיות כמעט כל סכום שתרצו. בשתי הפלטפורמות, בשלב הקמת הקמפיין, ניתן לבחור כיצד לחלק את התקציב: תקציב יומי, תקציב חודשי, או תקציב כולל לכל תקופת הקמפיין. באאוטבריין קיימת מגבלה של $20 יומי לכל קמפיין (או $600 חודשי). כלומר, אם אתם שואלים כמה עולה קמפיין באאוטבריין, קחו בחשבון שתצטרכו תקציב של כ- $600 בחודש (כ- 2,000 ש"ח) כדי שהקמפיינים יאושרו והמודעות שלכם יתחילו להופיע ברחבי הרשת. 

וכמה עולה קמפיין בטאבולה? נכון לכתיבת שורות אלו, התקציב היומי המינימלי בטאבולה הוא $1. כלומר, ניתן לומר שלא קיימת מגבלה על עלות מינימלית של קידום בטאבולה. מה שכן, ה- Bid חייב להיות גבוה מספיק כדי לספק מספר הקלקות בתקציב נמוך מעין זה (ראו תמונה). 

 

תקציב מינימום לקמפיין בטאבולה
כמה עולה קמפיין בטאבולה? תקציב מינימלי של $1 ליום
כמה עולה קמפיין אאוטבריין?
כמה עולה קמפיין אאוטבריין? מינימום $20 ביום

האם קיימת מגבלה מקסימלית לעלות קמפיין בטאבולה ואאוטבריין? למיטב ידיעתנו לא קיימת הגבלה על תקציב מקסימלי (Cap) לקמפיינים. ואכן לעיתים ישנם קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין אשר התקציב המוקדש להם הוא אלפי דולרים ביום, ומיליוני דולרים בחודש. לכן, אם אתם מתכננים להקים קמפיין אאוטבריין או טאבולה כדאי לבדוק פעמיים ואף שלוש שהזנתם את התקציב המתאים לפני שאתם מאשרים את הקמפיין ומתחילים להריץ אותו. 

אבל חשוב לדעת שהן טאבולה והן אאוטבריין לא יסתערו על כל תקציב וימצו אותו. למרות שהמערכות מסוגלות להציג מיליארדי Impressions מדי יום לגולשים ברחבי העולם, חשוב להן לשמור על פירסום איכותי. לכן, מודעות עם CTR נמוך לא יוצגו הרבה, וכך גם מודעות שהינן חלק מקמפיינים ממוקדים מדי. במילים אחרות, כדי למצות תקציב של קמפיין באאוטבריין או טאבולה, חשוב ליצור קמפיינים טובים, עם תוכן מעניין ומודעות שפונות לקהל יעד מספיק גדול (ראו פירוט בהמשך כתבה זו). 

סוגיה נוספת חשובה שיש להתחשב בה כאשר שואלים כמה עולה קמפיין באאוטבריין או כמה עולה קמפיין בטאבולה היא עלות הניהול של סוכנות הפרסום שינהל עבורכם את הקמפיינים. סכום זה עשוי לעלות עוד מספר אלפי שקלים, בהתאם למורכבות הקמפיין, סדר הגודל שלו, והתעריף שגובה כל סוכנות. 

כמה עולה קמפיין באאוטבריין וטאבולה? כך תפיקו את המירב מתקציב הפרסום שלכם:

כל מי ששואל כמה עולה קמפיין בטאבולה או כמה עולה קמפיין באאוטבריין שואל זאת מסיבה טובה. השקעה בפרסום בטאבולה או אאוטבריין עשויה להיות משמותית עבור עסקים רבים, ועליהם לתכנן את התקציב בקפידה. כדי להפיק את המירב מתקציב הקידום שלכם באאטובריין וטאבולה אספנו עבורכם מספר טיפים שלפיהם גם אנחנו עובדים בקידום לקוחותינו בטאבולה ואאוטבריין. 

תקציב מומלץ: נכון שתקציב המינימום באאוטבריין הוא $600 (כ- 2,000 ש"ח) לחודש ובטאבולה כמעט ואיננו קיים, אולם אנו ממליצים על תקציב גבוה מכך, של לפחות $1,500 (כ- 5,000 ש"ח) בחודש. תקציב שכזה צפוי להניב משמעותית יותר Impressions, ומכך גם קליקים והמרות. 

מודעות טובות עם CTR גבוה: אחד העקרונות שבליבן של כל מערכות הקידום הוא שעל המפרסם לשאוף למודעות עם CTR גבוה. כלומר, מודעות שאחוז יחסית גבוה של גולשים מתעניין ומקליק עליהן, מה שמאפשר למערכת לגבות על כל קליק מחיר מופחת מאשר מודעות עם CTR נמוך יותר. מה נחשב CTR גבוה בקמפיינים באאוטבריין וטאבולה? התשובה משתנה מקמפיין לקמפיין, בהתאם למגוון שיקולים. בקרוב נפרסם מאמר שיוקדש אך ורק לנושא זה. 

פניה לקהל ממוקד: גורם חשוב נוסף במיצוי מיטבי של תקציבי הקידום באאוטבריין וטאבולה הוא פניה לקהל יחסית ממוקד. פניה זו יכולה להעשות במספר אופנים: באמצעות Targeting אשר מבוסס על תחומי עניין, Targeting קונטקסטואלי, שימוש בטקסטים ותמונות שפונים לקהל היעד במודעות, ועוד. אופן המיקוד הנכון משתנה מקמפיין לקמפיין, אולם העיקרון נשמר – כאשר אנו ממקדים את הקמפיין בקהלים ספציפיים אנו מצמצמים את החשיפה לקהלים לא רלוונטיים, וכך התקציב של הקמפיין מתמקד בגולשים שמתאימים יותר לצרכי העסק. 

אסטרטגיית הצגת מודעות: אאוטבריין וגם טאבולה מציעים מספר אסטרטגיות שמשפיעות על אופן תצוגת המודעות. לשתי הפלטפורמות יש שמות שונים לאסטרטגיות שהם מציעים, אולם בשתיהן הסוגיה המרכזית היא כמה שליטה יש למנהל הקמפיין האנושי, לעומת האלגוריתם שמקבל החלטות ומבצע שינויים באופן אוטומטי. ההמלצה הרשמית של שתי הפלטפורמות היא לבחור באסטרטגיות אשר מעניקות את מרבית השליטה לאלגוריתם, כך שבהתאם למידע שנצבר הוא יוכל לשנות אוטומטית פרמטרים כמו גובה הביד הבסיסי (עלות לקליק), חיזוק או החלשת אתרים שבהם המודעות מופיעות, ועוד. בטאבולה אסטרטגיה זו נקראת Smart Bid, ובאאוטבריין יש להגדיר את יעד הקמפיין בתור Conversions. 

Bid מתאים: הביד, כלומר עלות בסיסית להקלקה, הוא רכיב חשוב מאוד בכל קמפיין בטאבולה ואאוטבריין. מערכות הפרסום נותנות עדיפות לקמפיינים עם ביד גבוה. ככלל הן יציגו מודעות כאלו במיקומים האיכותיים יותר, ויחשפו אותן לקהל האיכותי יותר – אבל תקציב הקמפיין ימוצה מהר. לעומת זאת, אם נגדיר את הביד נמוך מדי, אנו עשויים להסתכן בכך שהקמפיין לא יקבל מספיק Impressions, או כאלו באיכות ירודה. אז איזה Bid כדאי לשים בקמפיין באאוטבריין או טאבולה? ברוב המקרים אנו ממליצים להתחיל עם עלות לקליק של כ- $0.3, ולאחר שנתונים ראשוניים מגיעים להעלות או להוריד אותו. 

קחו את הזמן: חשוב לזכור שכדי להגיע לתוצאות טובות עם התקציב הזמין לקמפיין באאוטבריין או קמפיין בטאבולה צריך לתת לתהליך זמן – הן עבור תהליך הלמידה של האלגוריתם שפועל ברקע, והן עבור מנהל הקמפיין האנושי אשר מנתח את הדאטה שזורם ומנתב את הקמפיין למסלול הנכון. כמה זמן צריך עבור קמפיינים בטאבולה או אאוטבריין? באופן אידיאלי – מספר שבועות לפחות. 

לפעול לפי אסטרטגיה: טיפ זה מופיע אחרון, אולם מבחינת תהליך העבודה עליו להתקיים ראשון. אם אתם שואלים כמה עולה קמפיין בטאבולה או כמה עולה קמפיין באאוטבריין, זה כי אתם מעוניינים להפיק את המירב מתקציב השיווק שלכם. תכנון מראש של אסטרטגיה אשר כולל הגדרת תקציבים, לוחות זמנים, מטרות, קהלים ועוד נושאים, הוא אחד המפתחות למיצוי אידיאלי של התקציב ועלות הקמפיין בטאבולה או אאוטבריין. 

 

רוצים להבין טוב יותר האם במסגרת התקציב הקיים שלכם ניתן ליצור קמפיין בטאבולה ואאוטבריין? השאירו פרטים ונשמח לעזור. 

פוסטים נוספים

אדובי או קאנבה

קאנבה או לא קאנבה: זאת לא השאלה

כמו שאנשים רבים מתחום הפרסום הדיגיטלי יודעים, קיימת תוכנה אחת שמעוררת הרבה אנטיגוניזם בקרב מעצבים גרפיים: קאנבה (Canva). מדובר בתוכנה שמאפשרת להדיוטות (כלומר מי שאינם

דילוג לתוכן