הבלוג שלנו

כל מה שכדאי לדעת על פירסום נייטיב בטאבולה ואאוטבריין

ניסוי ה- AI הגדול: כתבנו תוכן עם ChatGPT ואלו המסקנות שלנו

כתיבת תוכן עם AI

"כבדהו וחשדהו". זה מה שאמרה עלי (אור) אחותה של אשתי אחרי שפגשתי אותה לראשונה. אפשר להבין. היא רוצה את הטוב ביותר לאחותה וגם לשמור עליה. מבחינתה אני לא הייתי שונה משאר המחזרים, ואין מה לתת לי יותר מדי קרדיט עד שאוכיח את עצמי. אל תדאגו, בסוף הוכחתי והיום אנחנו נשואים באושר.

כמו אחותה של אשתי, גם אנחנו בסימן טוב שיווק הגבנו ב"כבדהו וחשדהו" כאשר ChatGPT נכנס לחיינו לפני כשנה. אחת הבשורות הגדולות שישום ה- AI הזה הביא הוא היכולת ליצור תוכן תוך שניות, על בסיס פרומפט בלבד. אבל אנחנו לא התרגשנו. כי האמת היא ש- ChatGPT הוא לא יישום ה- AI הראשון שניתן ליצור באמצעותו תוכן. כבר הכרנו את Grammarly המצוין שחוזקתו העיקרית היא דקדוק והגהה, Anyword הוותיק, מחלוצי יצירת התוכן ע"ב AI, ועוד יישומים מרשימים. 

אבל עד כמה שהיישומים האלו מרשימים, אף פעם הם לא סחפו אותנו ברמה שגרמה לנו להשען אחורה בנחת ולתת למכונה לכתוב במקומנו. כסוכנות קידום דיגיטלי שתוכן מדויק ומניע לפעולה הוא אחד הכלים העיקריים שלה, אנחנו מודעים לחשיבות של תוכן שיווקי מותאם אישית, סיפורי, וסוחף. זו לא סתם הצהרה או רומנטיזציה של תוכן – זו תובנה מבוססת Data שאספנו וניתחנו משלל הקמפיינים בטאבולה ואאוטבריין (ופלטפורמות אחרות) שאנחנו מנהלים. המסקנה שנגזרת מהנתונים היא חד משמעית: תוכן איכותי מביא תוצאות איכותיות: לידים בעלות טובה. מכירות ישירות. הקפצה של אתר בדירוג בגוגל, ועוד. 

ולכן, כאשר ChatGPT נכנס לתמונה, בחנו אותו בגישת "כבדהו וחשדהו". תוך מספר דקות שימוש הבנו שמדובר בכלי פורץ דרך. אבל האם הוא יכול להחליף את הכותב האנושי? או ליתר דיוק – האם הוא יוכל להחליף אותנו ואת טכניקות הכתיבה לקידום שפיתחנו לאורך השנים? לא ידענו.

אז החלטנו לעשות ניסוי. 

 

נכנסים למעבדה: מה כתבנו עם ChatGPT?

בחודשים האחרונים השתמשנו ב- ChatGPT כדי לכתוב עשרות תכנים מסוגים שונים.

בראש ובראשונה רצינו לבדוק כיצד הוא כותב כתבות לקידום בקמפיין טאבולה או אאוטבריין. אלו כתבות Performance שנועדו לייצר לידים ישירים או מכירות. יש לכתבות האלו תפקיד מאוד חשוב בקמפיינים של טאבולה או אאוטבריין, ואנחנו מקפידים בהן על כתיבה ברמה מאוד גבוהה. הן מייצרות תוצאות באמצעות סיפור טוב ומעניין, עם מסר שיווקי מעודן שעובר בסאב-טקסט של הכתבה. מבחינתנו יצירת כתבה ממירה בקידום בטאבולה או אאוטבריין זו פסגת הכתיבה השיווקית, ואין הרבה כותבי תוכן שמסוגלים לייצר כתבות כאלו. 

בנוסף לכתבות Performance לקידום עם אאוטבריין וטאבולה נעזרנו ב- ChatGPT כדי לכתוב סוגים נוספים של תכנים לקידום דיגיטלי: כתבות SEO, תוכן לאתרים, תוכן לעמודי נחיתה, ועוד. ניסינו גם לכתוב עם ChatGPT תוכן עיתונאי / מגזיני בנושאים שונים, אשר פורסם בנכסים הדיגיטלים שבבעלותנו. 

מה קיבלנו, כמה ערכנו ומה מסקנות הניסוי? התשובה מיד. 

 

המכונות משתלטות? יש עוד זמן, אבל תלוי למי

איך היה לכתוב עם ChatGPT
כתיבה שיווקית עם ChatGPT: מסקנות הניסוי

הנה תוצאות הניסוי שלנו של כתיבת תוכן מבוסס AI עם ChatGPT: 

הטוב

הערך הכי משמעותי שהפקנו מכתיבת AI עם ChatGPT הוא יעילות בגיבוש המסרים והרעיונות אשר מרכיבים את התוכן. רבים מהתכנים שאנו מייצרים דורשים מחקר מקדים, על מנת להבין מהם המסרים והמידע שאנחנו מעוניינים לתקשר דרך התוכן. 

לדוגמה, אם נרצה לכתוב כתבה עם הצעות לחיסכון חודשי כדי להתמודד עם יוקר המחיה, נרצה למצוא תחילה נתונים מעניינים שגבשו את הטיעון שלנו. כמו מה היתה עליית המחירים הממוצעת בשנים האחרונות? או כמה כסף משפחה ממוצעת מוציאה על קניות בסופרמרקט? כמה על דלק? וכו'. 

כמו כן, נצטרך לגבש טיפים והצעות קלים יחסית ליישום, עם ערך אמיתי עבור הקורא. לכן, חלק מהמחקר המקדים שלנו עבור כתבת חיסכון צפויה לכלול מספר הצעות שאנחנו מאמינים שהן אפקטיביות, ובמידת הניתן לכלול גם מה גובה החיסכון המוערך שההמלצה צפויה לייצר. 

בסימן טוב שיווק אנחנו כותבים על נושאים רבים, מגוונים כמו כל תחומי העיסוק של לקוחותינו. זאת בתוספת תכנים שאנו מייצרים עבור הנכסים הדיגיטליים המגוונים שלנו. ולכן אחד הכישורים החשובים שאיתם אנחנו עובדים הוא יכולות מחקר, הבדלה בין עיקר לתפל, והעיבוד של כל המידע הזה לכתבה מהנה ומניעה לפעולה. אגב, לפעמים שלב המחקר והעיבוד לוקחים יותר זמן מהכתיבה והעריכה. 

ולכן, שמחנו לגלות שעם הפרומפטים הנכונים, ChatGPT יכל להנגיש עבורנו מידע רב במהירות. הוא חסך זמן יקר בשלב המחקר המקדים, הביא לנו רעיונות מעניינים ועובדות מסקרנות, שהיוו את הבסיס לכתיבת רבים מהתכנים שיצרנו עם AI בחודשים האחרונים. 

 

הפחות טוב

אבל איך היתה הכתיבה עצמה? איך יצאו התכנים? כאן זה כבר פחות טוב. הכתבות והתכנים שקיבלנו מ- ChatGPT היו כתובים טוב מבחינת דקדוק באנגלית, אך קצת משובשים בעברית. אני משתמש בכוונה במונח "משובש" מאחר שהבסיס היה טוב, ועקרונית במאמר עם ליבה טובה עריכה והגהה לא צפויות לקחת זמן רב מדי ולפעמים שווה לבצע אותן. 

אבל זו בדיוק היתה הבעיה: מצאנו שליבת הכתבות לא היתה ברמה שאנחנו שואפים אליה. הכתיבה היתה גנרית, לא מעניינת ולא מניעה לפעולה. המילים היו נכונות, אבל לא היה סיפור, לא היה חיבור אישי, והאמת שברוב המקרים התקשנו לקרוא עד הסוף את התכנים שה- AI ייצר. 

חשוב לנו להבהיר ולסייג: לא כל התוכן שיצרנו עם ChatGPT היה כזה. כאשר נעזרנו בו לכתיבה של תוכן ספציפי לאתרים (כמו עמוד אודות או תיאורי מוצר) ושילבנו בפרומפט את המידע שרצינו שהתוכן יכלול, התוצאה היתה מפתיעה מאוד לטובה. בקושי נדרשה עריכה, וה- AI חסך לנו זמן עבודה יקר. אבל כאשר כתבנו עם ChatGPT תוכן מורכב יותר, כמו כתבות Performance לקידום בקמפיין טאבולה ואאוטבריין, או אפילו תוכן SEO לקידום אתר, התוצאה לא היתה ברמה שחיפשנו. העריכה הנדרשת היתה מאסיבית, ובערך 90% מכל תוכן כתבנו מחדש. 

מסקנות ניסוי כתיבת התוכן השיווקי עם AI ומבט לעתיד

הנה המסקנות העיקריות שהגענו אליהן: 

  • נמשיך להשתמש ב- AI לכתיבת תכנים מסויימים: בעיקר אזורים ממוקדים באתר או עמוד. גם נמשיך להשתמש בו כדי להפוך את המחקר המקדים לכתיבה ליותר יעיל ומהיר.
  • בשלב זה נמעט להשתמש ב- AI לכתיבת תוכן מורכב יותר: לא נשתמש בו לכתיבת כתבות Performance שאותן נקדם עם קמפיין בטאבולה ואאוטבריין, וגם לא לכתובות SEO או כתבות מגזין. יתכן ונעזר בו לניסוח פסקה או אזור ספציפי בעמוד, אך את השליטה על הנרטיב נשאיר בעיקר בידינו. סוג התוכן שאנחנו מייצרים עובר אופטימיזציה שוטפת תודות למידע שאנו מקבלים מקמפיינים ויישומי אנליטיקה (Google Analytics, Microsoft Clarity ועוד), ולכן אנחנו יודעים שהתוכן שמייצר ה- AI עדיין רחוק מהתוכן שמביא תוצאות שאותו אנחנו יוצרים בעצמנו. זמן העריכה שנדרש כדי להפוך כתבה שכתב ChatGPT לכתבה שאנחנו מוכנים לפרסם ולקדם פשוט יקר מדי. 
  • נמשיך לעבוד עם AI: בשנה החולפת, במקביל ל- ChatGPT נכנסו לחיינו מגוון כלי AI. השינוי הזה יכול להיות מרתיע, אבל המציאות היא שה- AI כאן כדי להשאר. יש בו המון ערך פוטנציאלי. ומאחר והשאיפה שלנו היא תמיד להתייעל ולעבוד חכם יותר, אנחנו מאמינים שהאחריות ללמוד איך להשתמש בו היא עלינו. ולכן ChatGPT ועוד כלי ה- AI חדשים (כמו מידג'רני) נכנסו בשנה החולפת לארגז הכלים שלנו, וישארו שם. נמשיך להבין את היתרונות והמגבלות, נלמד עוד על כתיבת פרומפטים מדוייקים, וגם תוך כדי תנועה נזין את ה- AI במידע ונתונים שיעזרו לו לעזור לנו. 

 

חשוב להבין שהשנה החולפת היא רק ההתחלה. ה- AI מתפתח ללא הרף. כבר פגשנו יזמים ואנשים מוכשרים אחרים שהצליחו לרתום את ChatGPT ועוד כלי AI כלי ליצור פיתוחים מדהימים, שנותנים חוויה מהנה ותוכן מעשיר, כמעט בלי לכתוב מילה או לעצב בעצמם. כאן בסימן טוב שיווק נמשיך להשתמש בכלים החדשים האלו כדי לתת ללקוחותינו שירות טוב יותר, תוכן מעניין יותר, וכמובן גם ביצועים טובים יותר בכל קמפיין שאנחנו מנהלים עבורם.

 

פוסטים נוספים

אדובי או קאנבה

קאנבה או לא קאנבה: זאת לא השאלה

כמו שאנשים רבים מתחום הפרסום הדיגיטלי יודעים, קיימת תוכנה אחת שמעוררת הרבה אנטיגוניזם בקרב מעצבים גרפיים: קאנבה (Canva). מדובר בתוכנה שמאפשרת להדיוטות (כלומר מי שאינם

דילוג לתוכן