הבלוג שלנו

כל מה שכדאי לדעת על פירסום נייטיב בטאבולה ואאוטבריין

המטרה: לעשות רעש! קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין לחיזוק Brand Awareness בזמן קצר

טאבולה ואאוטבריין לחיזוק מותג

כל מי שעוסק בפרסום דיגיטלי מספיק זמן מכיר את התופעה: אחת לכמה זמן לקוח מתקשר קצר נשימה, ואומר "אנחנו חייבים לעשות כמה שיותר רעש! יש לנו X ימים להשיג כמה שיותר חשיפות, קליקים, כניסות לאתר ומשתמשים חדשים. זה התקציב, עכשיו בוא נעשה רעש!" 

אם נתרגם את בקשת הלקוח לשפה מקצועית, ובדגש על קידום בטאבולה ובאאוטבריין, בקשות כאלו נועדו לטובת Brand Awareness. כלומר, התפקיד שלנו כמומחי פרסום באאוטבריין וטאבולה הוא ליצור  ולנהל קמפיינים שמטרתם להגיע לכמה שיותר גולשים, לעורר בהם מודעות למותג החדש, ולשאוף ליצור חותם שיוותר לאורך זמן. קמפיינים כאלו לרוב נדרשים כאשר חברה או מותג יוצאים עם חדשנות מסויימת כמו מוצר חדש, או שהם מתכוננים לקראת ארוע או השקה. התפקיד שלנו, באמצעות פרסום באאוטבריין וטאבולה, הוא להפגיש את המוצר או השירות שלהם עם כמה שיותר גולשים איכותיים, במסגרת לוח הזמנים שהגיש הלקוח. 

מה המתכנון שלנו לרעש באמצעות פרסום בטאבולה ואאוטבריין? הנה הרכיבים המרכזיים…

רכיב 1 ב- Brand Awareness: תכנון ואסטרטגיה לקראת הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה

כמו בכל הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה שאנחנו מבצעים, השלב הראשון הוא תכנון ויצירת אסטרטגיה. כדי לבצע זאת אנחנו לרוב נערוך פגישה או שיחה עם הלקוח ובמהלכה נגדיר יחד מספר פרמטרים להצלחה. 

פרמטר ראשון הוא להגדיר את מטרות הקמפיין. נכון, נכון, המטרה הלקוח רוצה "לעשות רעש", אבל כדי לעשות את הרעש הנכון אנחנו אוהבים להכנס קצת יותר לעומק. למשל, חשוב לנו להבין מה נחשב הצלחה בעיני הלקוח. האם הוא מעוניין לראות מספר מסויים של כניסות לאתר? האם הוא רוצה להופיע באתרים מסויימים? אולי הוא רוצה שנשאף לעלות מסויימת לקליק (Cost per Click)? או זמן שהיה מסויים באתר? הרבה פעמים הלקוח לא יודע לענות לנו על כל השאלות. במקרים האלו אנחנו נעזור לו לקבוע מטרות ראויות תודות לניסיון שלנו בניהול קמפיינים בטאבולה, אאוטבריין, ופלטפורומת נוספות. 

פרמטר חשוב נוסף שאנחנו אוהבים להגדיר לפני שמתחילים ביצירת הקמפיינים באאוטבריין או טאבולה הוא מי קהל היעד: מאיפה הוא בארץ או בעולם? מה הגיל, המצב המשפחתי, או תחומי העניין שלו? ככל שנבין טוב יותר את קהל היעד כך נוכל ליצור קמפיין טאבולה ואאוטבריין ממוקד ומדויק יותר. 

שני פרמטרים חשובים נוספים שאנחנו חייבים להגדיר לפני שמתחילים בקידום בטאבולה ובאאוטבריין הם לוח הזמנים והתקציב שעומדים לרשותנו. הרבה פעמים קמפיינים שמטרתם לעשות רעש בזמן קצר מוגבלים בזמן, סדר גודל של שבוע או אפילו מספר ימים. אנחנו חייבים לתכנן מראש את התקציב בחלוקה לימי הקמפיין, ולפעמים גם  תתי-שלבים שאנחנו עשויים לשלב בו (למשל בשלב א' נצא עם מודעות X ובשלב ב' עם מודעות מסוג Y…), לכן חשוב לנו להבין במדויק את הנתונים האלו – מה לוח הזמנים ומה תקציב המדיה שיוקדש לפעילות. 

אסטרטגיית brand awareness בטאבולה ואאוטבריין
מה הלו"ז? אסטרטגיה ב- Brand Awareness בטאבולה ואאוטבריין

רכיב 2 ב- Brand Awareness: תוכן שעושה רעש באאוטבריין וטאבולה

הרכיב הבא שאנחנו צריכים כדי לעשות רעש באמצעות פירסום בטאבולה ואאוטבריין הוא תוכן. גם שלב זה יתחיל בשיחה עם הלקוח, כדי שנוכל להבין ממנו מספר דברים חשובים. בעיקר חשוב לנו להבין מהם המסרים העיקריים שהוא מעוניין לתקשר דרך הקמפיינים שננהל עבורו באאוטבריין וטאבולה, והאם ישנו תוכן קיים שהוא מעוניין שנשתמש בו. למה הכוונה? פעמים רבות, כאשר אנו מנהלים פרסום בטאבולה ואאוטבריין עבור לקוח מבוסס, יהיה לו תוכן שנוכל להשתמש בו. לדוגמה: מודעות קיימות, סרטוני וידאו, כתבות, עמוד נחיתה, ועוד. 

במידה ואין ברשות הלקוח תוכן שנוכל להשתמש בו עבור הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה שעל הפרק, הסטודיו שלנו יכנס לפעולה ואנחנו ניצור כל מה שצריך עבורו – מודעות, סרטונים, עמודי נחיתה, כתבות, ועוד. 

אגב, גם אם יש ללקוח תוכן שנוכל להשתמש בו בקמפיינים באאוטבריין וטאבולה רוב הסיכויים שנבצע עריכות והתאמות לפורמט הנדרש בקמפיינים של נייטיב. לדוגמה: גודל התמונה המומלץ בקמפיין אאוטבריין או טאבולה הוא 1200 על 800 פיקסלים. הרבה פעמים גם אם יש ללקוח תמונות שניתן להשתמש בהן נצטרך להתאים אותן לגודל הנכון. וגם אם יש לו כתבה מוכנה לפרסום, הרבה פעמים אנחנו ממליצים לאפשר לנו לערוך אותה כדי להתאים אותה לקמפיינים בטאבולה או אאוטבריין, כך שיצרו מעורבות גבוהה ככל הניתן. 

אגב, שלב יצירת או איסוף התוכן אף הוא נחשב חלק מהאסטרטגיה של הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה, אולם חשוב לנו לתת לו את תשומת הלב הראויה. לכן, בכתבה זו הוא זכה לסעיף נפרד. מלך או לא מלך? 

רכיב 3 ב- Brand Awareness: ללמוד מקמפיינים קודמים באאוטבריין וטאבולה

אנחנו מאמינים שכדי שקמפיין טאבולה או אאוטבריין יצליח הוא חייב בראש ובראשונה תוכן מצוין שמניע רגשית את קהל היעד שלנו. ועדיין, בתחום כמו ניהול קמפיינים, הדאטה שהקמפיינים מספקים לנו יקרים מפז. ניתוח נכון של נתונים שאספנו בעבר יכול לאפשר לנו להתחיל קמפיין אאוטבריין או טאבולה מנקודה גבוהה יותר, וכך לעשות עבור הלקוח רעש חזק, מהר יותר. 

לכן, לפני שניצור את הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה נעשה ביקור קצר בקמפיינים דומים שניהלנו בעבר. רבים מלקוחותינו מאמינים בנו ומלווים אותנו שנים רבות, כך שיש סיכוי גבוה שאם לקוח מעוניין שניצור עבורו קמפיין Brand Awareness באאוטבריין וטאבולה כבר יצרנו עבורו קמפיין דומה בעבר, ושם נאסף דאטה חשוב מאוד. במקביל, תודות לעשרות הלקוחות שאנחנו מנהלים עבורם בהווה או בעבר קמפיינים באאוטבריין וטאבולה לאורך השנים, קיים סיכוי גדול שניהלנו קמפיין עם פרמטרים דומים בעבר. 

כל המידע שצברנו לאורך השנים הוא נכס משמעותי מאוד עבורנו כמנהלי קמפיינים באאוטבריין וטאבולה. כדי שנוכל לתת ללקוח שלנו את תוצאות הקמפיין הכי טובות שניתן באאוטבריין וטאבולה, לפני שנקים את הקמפיינים נרענן את זכרוננו בהצלחות העבר, נאתר מודעות שהביאו CTR איכותי, נבין אלו קהלים פעלו, וניישם את המסקנות בקמפיינים החדשים שנקים עבור הלקוח באאוטבריין וטאבולה. 

רכיב 4 ב- Brand Awareness: תכנון מפת הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה

זוכרים שכתבנו קודם על לוח זמנים ותקציב פרסום באאוטבריין וטאבולה? אחרי שכל ההכנות הסתיימו, כל התוכן מוכן ולמדנו מקמפיינים שניהלנו בעבר, זה הזמן ליצור את הקמפיינים שיעשו רעש באאוטבריין וטאבולה עבור הלקוח. השאלה היא איך עושים את זה נכון?

הרבה פעמים בקמפיינים של Brand Awareness בטאבולה ואאוטבריין, הזמן קצר (חלון פעילות של כמה ימים) והתקציב מכובד (עשרות אלפי שקלים ולמעלה מכך). כלומר – כמנהלי הקמפיין ב- Outbrain ו- Taboola עלינו להוציא סכום נכבד בזמן קצר שבו הלקוח מעוניין לעשות רעש. איך עושים זאת? 

כאן נכנס הרכיב שאנחנו מכנים "מפת הקמפיינים". כדי לאפשר למערכת להוציא תקציב מקסימלי מדי יום נעדיף ליצור כמות נכבדת של קמפיינים (לפעמים יפעלו גם 20 או 30 במקביל), שבכל אחד מהם בערך 4-8 מודעות. כמות כזו של קמפיינים שכל אחד מהם נבדל באופן כלשהו מהאחרים דורשת תכנון מראש, ולכן לפני יצירתם נתכנן אותם מראש, לרוב על מסמך אקסל או Google Sheets, ולכל אחד מהם נגדיר ייחודיות מסויימת – אסטרטגיית Bid שונה, מודעות תמונה או וידאו, טקסטים מסוגים שונים, הצגה על מכשירים שונים (מובייל, דסקטופ, טאבלט), ועוד. 

מדוע אנחנו מטריחים את עצמנו עם עשרות קמפיינים באאוטבריין וטאבולה שפועלים במקביל, ודורשים מעקב צמוד כשאפשר במקום זאת ליצור 2-4 קמפיינים עם הרבה מודעות שאותן ניתן לנהל יותר בנוחות? זאת מאחר שפלטפורמות קידום ממומן כמו טאבולה ואאוטבריין מסוגלות להתמודד טוב יותר עם קמפיינים קטנים מבחינת הוצאת תקציב גדול בזמן קצר. במידה וניצור קמפיין אחד גדול, הסיכוי שתקציב המדיה לא ימוצה גבוה יותר מאשר אם ניצור מספר קמפיינים קטנים. 

תכנון מראש של מפת הקמפיינים, מעקב שוטף וניהול נכון הם המפתחות להצלחה במקרים כאלו. 

מפת ניהול הקמפיינים: לעזור ל- Outbrain ו- Taboola להוציא תקציב גבוה בזמן קצר

רכיב 5 ב- Brand Awareness: המרה פנימית בעמוד הנחיתה

קמפיינים בכל הפלטפורמות אוהבים המרות, וקמפיינים ב- Taboola ו- Outbrain אינם שונים. אין ספק שהם קריטיים בקמפיינים שמטרתם Performance, כלומר לייצר ליד, הרשמה, מכירה, או תוצאה אחרת שמבטאת את הנעת הגולש… האם המרות באמת נדרשות בקמפיינים של Brand Awareness באאוטבריין וטאבולה? 

אנחנו מאמינים שכן. לכן, גם כאשר אנחנו מנהלים קמפיין שמטרתו לייצר רעש באאוטבריין וטאבולה, נקפיד לייצר המרה באמצעות הפיקסלים של המערכת. ההמרה הזו יכולה להיות כניסה של גולש לעמוד שניצור מראש שמבטא רצון להעמיק את הידע על המותג (למשל רשימת חנויות בהן נמכר מותג), המרה שמבטאת זמן שהיה באתר, טופס יצירת קשר, ועוד. 

עצם יצירת המרה בקמפיין טאבולה או אאוטבריין מאפשרת לנו (מנהלי הקמפיין) וכן ל- AI שמשולב במערכות הפרסום אלמנט כלשהו לאופטימיזציה שבו ניתן להתמקד, ומסייע לאתר את הגולשים האיכותיים יותר שמביעים עניין גדול מהממוצע במותג או השירות אותו אנחנו מקדמים במסגרת הקמפיינים באאוטבריין וטאבולה. 

רכיב 6 ב- Brand Awareness: אופטימיזציה שוטפת לקמפיינים בטאבולה ואאוטבריין

אז הגדרנו מטרות וקהלים, אספנו תוכן, תכננו את הקמפיינים, יצרנו המרות… ועכשיו, אחרי כל ההכנות, הגיע לשלב שבו אפשר ליצור את הקמפיינים, להמתין לאישור המערכת – ולהתחיל לעשות רעש!

כמו שאתם רואים, אנחנו מאוד מאמינים בהכנות יסודיות לפני כל קמפיין אאוטבריין או קמפיין טאבולה שאנחנו מנהלים. אבל גם אחרי שהקמפיינים אושרו והחלו לפעול העבודה שלנו עוד לא הסתיימה. כי עכשיו צריך לבצע אופטימיזציה שוטפת, כדי להבטיח שהלקוח שלנו יקבל את הרעש שהוא מעוניין בו, ולא סתם רעש רקע. 

מה המפתחות שלנו לאופטימיזציית קמפיינים של Brand Awareness בטאבולה ואאוטבריין? יש לנו מספר פרמטרים שאנחנו מגדירים כחשובים במיוחד בקמפיינים מסוג זה:

  • אתרים איכותיים: עד כמה שאנחנו אוהבים לנהל קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין, יש לא מעט "אוכלי תקציב" בדרך. אנחנו מתכוונים ל- Publisher או Sections שאנחנו לא תופסים כאיכותיים, לפחות לא עבור סוג הקמפיינים שאנחנו מנהלים בדרך כלל. הכוונה היא לאפליקציות שבהן המודעות ממוקמות באופן שמעודד הקלקות בטעות (בלי כוונה אמיתית מצד הגולש), אתרי ארביטראז' שכל מטרתם היא לעודד גולשים להכנס לאתרים עמוסים במודעות כדי לייצר הכנסה לבעל האתר, ועוד. ברוב מוחלט של המקרים אנחנו מזהים שגולשים שמגיעים מאתרים אלו אינם נחשבים איכותיים – זמן השהיה שלהם באתר מאוד נמוך, הם לא מבצעים המרות, ועיקר האפקט שלהם הוא לבזבז תקציב יקר ערך ללקוח. חשוב להדגיש שלפעמים Publishers או Sections כאלו עשויים להיות אפקטיביים. למשל בקמפיינים של Performance ליד יכול להגיע גם מאתר ארביטראז', ומכירה יכולה להגיע גם ממודעה שהופיעה באפליקציה. אבל אלו מקרים נדירים, וכאשר אנחנו מדברים על קמפיינים של Brand Awareness הלקוחות שלנו רוצים ליהנות מהיוקרה של אתרים איכותיים, ואנחנו רוצים לעזור להם ליהנות ממנה. לכן בקמפיינים מסוג זה בטאבולה ואאוטבריין במהלך האופטימיזציה השוטפת נבצע שלילה מהירה ככל הניתן של Publishers או Sections לא איכותיים, ונחזק את האתרים שאנחנו תופסים כאיכותיים ביותר. 
  •  CTR: נהוג לומר על התוכן שהוא המלך, ואנחנו מסכימים בכל לב. אבל אם יש טוען לכתר לתואר המלך – הרי שמדובר על CTR. משמעות המונח היא Click Through Rate, כלומר יחס ההקלקה בין מספר הפעמים שבהן מודעה הופעה, למספר הפעמים שגולשים הקליקו עליה. CTR הוא נושא שראוי להקדיש לו כתבה בפני עצמה. בהקשר של קמפיין אאוטבריין או טאבולה ל- Brand Awareness נציין רק שנחפש תמיד את האלמנטים עם ה- CTR הגבוה ביותר ואותם נחזק, ובמקביל ננמיך את מקומם של אלמנטים עם CTR נמוך. זאת מאחר ותוצאה ישירה של CTR גבוה היא לרוב עלות לקליק משתלמת יותר, מה שמאפשר לנו להביא ללקוח תוצאות מקסימליות עבור תקציב המדיה שהחליט להשקיע בניהול הקמפיין בטאבולה ואאוטבריין איתנו.  
  • עלות לקליק (CPC): בהמשך לסעיף הקודם, עלות לקליק היא עוד רכיב שניתן לו תשומת לב מיוחדת בקמפיינים באאוטבריין וטאבולה שנועדו לעשות רעש. ננסה לאתר את האתרים עם העלות לקליק הטובה ביותר ולחזק אותם, אותו הדבר לגבי הטקסטים, התמונות, הסרטונים, ושאר הרכיבים שאותם אנחנו יכולים למדוד באמצעות ממשקי המשתמש של טאבולה ואאוטבריין. באותה נשימה, נחליש את אלו שמביאים תוצאות יקרות מהמצופה. 
  • מדידה מתמדת כמדיניות: בסימן טוב שיווק אנחנו שואפים למצוינות. בקמפיינים של Brand Awareness קל להתפתות לנוחות שעשויה להתפרש מבקשת הלקוח להביא כמה קליקים. מניסיוננו בניהול קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין אנחנו יודעים שהתוצאות של קמפיין שעובר אופטימיזציה שוטפת דרמטיות בהרבה מאשר אלו של קמפיין שנוהל באופן של "שגר ושכח". אופטימיזציה היא לא פעולה – היא תהליך, והוא לעולם לא מסתיים. לכן לכל אורך הקמפיין נמשיך למדוד, ולחפש אפיקים חדשים להשתפר בהם ולהביא תוצאות טובות יותר. 

רכיב 7 ב- Brand Awareness: סיום קמפיין טאבולה ואאוטבריין בדרך הנכונה

כפי שכתבתנו בתחילת הכתבה, פעמים רבות קמפיין Brand Awareness מוגבל בזמן ונועד כדי להדגיש פעילות חדשה כלשהי. זאת בניגוד לקמפיינים של Performance שלעיתים יכולים להמשך גם שנים בלי מגבלת זמן מסויימת. 

אנחנו אוהבים לסיים קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין באופן מושכל, ומתייחסים לסיום כחלק אינטגרלי מהתהליך. לכן, עם סיום הקמפיינים נשלח ללקוח סיכום שבו מוצגים ה- Highlights של הקמפיין, כולל כמות קליקים וחשיפות שכלל הקמפיין, עלויות, והמרות שהצלחנו לאתר. תמיד אנחנו שואפים להציג סיכום זה בשיחה עם הלקוח, שבה נוכל לעבור יחד על הנתונים, ונוכל להשיב על שאלות שאולי יהיו לו בנוגע לקמפיין הטאבולה ואאוטבריין שעכשיו ניהלנו עבורו. 

חשוב באותה המידה, עם סיום הקמפיין אנחנו נשב על תוצאות הקמפיין, ננסה להפיק מסקנות וללמוד כדי להמשיך ולהשתפר לטובת הקמפיין הבא שננהל באאוטבריין וטאבולה. 

פוסטים נוספים

אדובי או קאנבה

קאנבה או לא קאנבה: זאת לא השאלה

כמו שאנשים רבים מתחום הפרסום הדיגיטלי יודעים, קיימת תוכנה אחת שמעוררת הרבה אנטיגוניזם בקרב מעצבים גרפיים: קאנבה (Canva). מדובר בתוכנה שמאפשרת להדיוטות (כלומר מי שאינם

דילוג לתוכן