אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנחנו בסימן טוב שיווק כל כך אוהבים קידום באאוטבריין ובטאבולה היא שפלטפורמות אלו מאפשרות לנו לשים את התוכן במקום מרכזי במשפך השיווקי.
מה זה אומר? לפני שנדבר על הפירסום באאוטבריין וטאבולה ואיך אנחנו תופסים אותו, נשתף אתכם בכמה נתונים מעניינים שמצאנו על מצב התוכן בעולם היום, והאופן שבו הוא משפיע על כולנו:
- כ- 80% מנשים אמריקאיות שהשתתפו בעשרות מחקרים אינן מרוצות מהמראה שלהן עקב חשיפה לתקשורת המסורתית (טלויזיה ועיתונות)
- אמון הציבור בעיתונות והתקשורת ירוד. כ- 27% מהאמריקאים סבורים שהתקשורת מפרסמת Fake News רוב הזמן, ו- 31% סבורים שהתקשורת מפרסמת Fake News חלק מהזמן.
- כ- 64% מהאמריקאים סבורים שלמדיה החברתית יש השפעה רעה על המתרחש בארצם.
- כ- 104 מיליון בלוגרים פועלים בעולם נכון לכתיבת שורות אלו. הם מפרסמים מדי יום כ- 4.4 מיליון פוסטים באתרים שונים.
אלו רק כמה נתונים אקראיים שמצאנו מעניינים אודות כמויות התוכן העצומות שסביבנו, והאופן שבו הן מעצבות את מחשבותינו, תפיסתנו את המציאות, ואת סדר היום שלנו ושל האנשים שסביבנו. מדי יום מתפרסמות מאסות בלתי נתפסות של תכנים – באתרי חדשות, בערוצי הטלוויזיה, במדיה החברתית, בבלוגים, ועוד. למרבה הצער, לא תמיד התכנים האלו משפיעים באופן חיובי על האנשים שצורכים אותם. הרבה מהתכנים שסביבנו עשויים לעורר רגשות כמו ספק עצמי או פחד, להפיץ מידע לא אמין, לעורר בעיות חברתיות, ועוד.
במילים אחרות – כמות התוכן היום היא עצומה, ופעמים רבות האפקט שלה שלילי. איך כל זה קשור לפירסום בטאבולה ואאוטבריין, לאסטרטגיות התוכן שאנו יוצרים עבור לקוחותינו ולפילוסופיה שמאחורי הפעילות שלנו? המשיכו לקרוא.
קידום ממומן בטאבולה ואאוטבריין: האחריות שאנחנו לוקחים על עצמנו
כמשרד פירסום שפועל כבר שנים רבות, אנחנו מודעים היטב למספר האנשים שנחשפים לתכנים שלנו – מדובר על אלפי בני אדם ולמעלה מכך שנחשפים לתוכן שאנחנו מייצרים ומפיצים. הכוונה היא לכתבות, עמודי נחיתה, תכני מדיה חברתית ואתרים שאנחנו יוצרים; ולקמפיינים המקודמים בטאבולה, אאוטבריין, גוגל ופייסבוק שבעזרתם אנחנו מפיצים אותם לקהלי היעד שלנו.
עבורנו, כגוף אשר יוצר ומפיץ תוכן שמגיע להמונים, מדובר באחריות אמיתית. בין אם אנחנו בונים אתר או יוצרים קמפיין באאוטבריין, אנחנו מעוניינים שבנוסף לתוצאות עסקיות, התוכן שלנו לא יפגע באף אדם, ולא ישפיע לרעה על רגשותיו או דעותיו אודות עצמו או הסביבה. הדאגה לפרט מאוד חשובה לנו, אולם כמקצוענים בתחום התקשורת אנחנו מודעים לכך שהתחושות והדעות של אדם אחד עשויות להשפיע על אלו שסביבו. למה הכוונה?
כדי להסביר את טענתנו, הנה תרחיש היפותטי שמאוד יתכן שיתקיים: גולשת כלשהי עשויה לקרוא כתבה שמקודמת באאוטבריין שמפרסמת קליניקה לאסתטיקה. הכתבה מנוסחת באופן שמעורר פחדים וחששות, עם כותרות בסגנון "גם את מרגישה שכל החברות שלך נראות צעירות ממה שהן באמת?". הכתבה אולי תייצר לבעל העסק ליד או חשיפה, אבל הגולשת עשויה להשאר עם תחושות שליליות, כמו עצבות או כעס. דימוי הגוף שלה יפגע, ורגשות שליליים ילוו אותה למשך שאר היום. בשיחות שלה עם חברים או בני משפחה היא עשויה להיות עצבנית או עצובה. ומאחר ובני אדם מגיבים לתחושות של אלו שסביבתם, גם הם עשויים להתחיל להרגיש כאב, עצב או כעס. וכך המעגל נמשך.
כאמור, מדובר בתרחיש היפותטי לחלוטין. אולם נסו להיזכר בכל הפעמים שכתבה או סרטון בהם נתקלתם עוררו בכם תחושות קשות. נסו גם להיזכר בפעמים שבהם אתם הושפעתם מהתחושות של האנשים שסביבכם, או אפילו השפעתם על אחרים. לתוכן שסביבנו יש חשיבות והשפעה שחוצים את המילים והדפדפנים, ומעוררים תחושות, רגשות ומעשים אמיתיים. במציעות המקצועית שלנו, במסגרתה אלפי בני אדם בארץ ובעולם נחשפים לקידום שלנו ב- Taboola ו- Outbrain, אנחנו מעוניינים להמנע מהפצה של תחושות שליליות.
במקביל, אנחנו כן מעוניינים להעשיר ולהעצים את הקוראים שלנו. כן, אפילו במסגרת של יצירת תוכן שיווקי וקידומו עם טאבולה, אאוטבריין, גוגל או פייסבוק. כי פוטנציאל ההשפעה של תוכן חיובי עצום כמו זה של תוכן שלילי. כגוף שעוסק בתקשורת – אנחנו בוחרים להתמקד בחיובי.
כך אנחנו עושים זאת.
קמפיין בטאבולה ואאוטבריין ככלי להפצת תוכן חיובי ומעצים שמביא תוצאות עסקיות מצויינות
אז איך אנחנו משתמשים בקידום באאוטבריין או טאבולה כדי להביא תוצאות עסקיות ללקוחותינו, נמנעים מתוכן שלילי ומתמקדים בחיובי? לאורך שנות פעילותנו יצרנו כבר אלפי תכנים, ופיתחנו קווים מנחים. מטרת אותם קווים מנחים היא לקדם את האינטרסים של לקוחותינו, ובאותה מידה לשמור על הערכים שלנו. הנה כמה מהם:
- במקום פחד, להתמקד בתקווה: כל כך קל לכותב תוכן או קופרייטר לשלוף משפטים שנוגעים בפחד ובכאב: "פראייר מי שלא…", "מיואשים מ…?", "גם אתם פוחדים ש….", "אלפי ישראלים זועמים על…". אגב, כל אלו לקוחים ממודעות אמיתיות שראינו בתקופה האחרונה. אבל האם עוד תוכן שלילי הוא מה שהעולם כרגע צריך? הדבר היפה בכתיבת תוכן הוא שלא צריך טכנולוגיות או פיתוחים כדי לייצר נוסחים אחרים, רק לשנות גישה. לכן במקום פחד אנחנו מעדיפים לתת תקווה: "תקווה חדשה לחולי…". ובמקום לגעת בכעס, נעדיף לתת מוטיבציה: "סוף סוף אפשר לפתור את…", או "יש לכם הזדמנות להרוויח". חשוב לציין שמחקרים שונים הוכיחו שפרסום חיובי שנוגע בתקווה יכול להיות אפקטיבי כמו פרסום שלילי שנוגע בכאב. אנחנו בוחרים לנסות כמה שיותר את התוכן החיובי.
- כתיבה חיובית ומעצימה: יודעים מהן המילים הנדירות בתוכן שאנחנו יוצרים עבור תכנים שאנחנו מקדמים בטאבולה ואאוטבריין או יוצרים עבור לקוחותינו? מילים כמו "לא", או "בקושי", או "חבל ש…". אולי זו סמנטיקה, אבל אנחנו מעדיפים לשים את הדגש על דברים טובים. אנחנו נשב על כל תוכן קצת יותר זמן כדי שהתוכן יהיה חוויה חיובית עבור אלפי הגולשים שקוראים אותנו מדי יום תודות לקידום בטאבולה ואאוטבריין שאנחנו עושים.
- כתיבה מעשירה: לקוח משקיע את מיטב כספו כדי שננהל עבורו קידום באאוטבריין או טאבולה. המטרה העיקרית שלנו היא לעזור לו להגשים את המטרה השיווקית שלו – לידים, חשיפה, מיתוג, ועוד. באותה מידה, חשוב לנו לתת ערך מוסף לגולשים שלנו. חשוב לנו שהם יכנסו לתוכן שלנו, ובסופו יצאו מועשרים ומלאי ידע יותר. לכן בתכנים השונים שלנו אנחנו אוהבים לשלב ראיונות עם בעלי מקצוע, סטטיסטיקות מעניינות, אנקדוטות היסטוריות, טיפים שבאמת אפשר ליישם, ומידע מעשיר נוסף.
- לכתוב אמת: בואו נודה בזה. בתקופה שלנו הבקרה על התוכן שמפורסם בפלטפורמות השונות היא מתחת למינימלית. קל מאוד להמצוא נתונים או מאורעות, כמעט באותה המידה שקל לפרסם אותם. כמשרד פרסום שמעוניין להעצים או הקוראים ולהפיץ חיוביות, לעולם לא נמציא עובדות או נתונים. לפני כל כתיבה של תוכן לאתר, לטאבולה, לאאוטבריין, נערוך מחקר מעמיק. הוא יכלול ראיונות עם אנשי מקצוע, איתור מקורות נתונים אמינים, ועיבודם לכדי תוכן שיווקי אחד שמבוסס על עובדות אמיתיות. שימו לב שאפילו בסוף של הכתבה הזו ישנם המקורות שמהם לקחנו חלק מהנתונים שהצגנו לאורכה.
- הפרדה בין דעה לעובדה: אנחנו מאמינים שגוף תקשורת צריך להציג עובדות באופן אובייקטיבי ככל הניתן. לצערנו, זה קורה מעט מאוד. רוב גופי התקשורת, המסורתיים או המודרניים, מנסים להנחיל לקהל דעות או אג'נדות של גופים שונים אשר מעורבים בפעילותם. סימן טוב שיווק היא אמנם משרד פרסום ולא ערוץ טלוויזיה או אתר חדשות, ועדיין אלפי גולשים נחשפים לתכנים שלנו מדי יום תודות לקידום בטאבולה ואאוטבריין. ההבדל הוא שאיננו מסתירים את העובדה שאנחנו מקדמים מסרים מסחריים של לקוחותינו או יוזמות פרטיות שלנו. ולכן נקפיד על הפרדה בין עובדות אובייקטיביות, לבין דעות אישיות, כדי שכל גולש יוכל להגיע למסקנות הנכונות עבורו. אם עשינו את העבודה שלנו כמו שצריך באיתור קהל היעד ויצירת תוכן מותאם עבורו – המסרים השיווקיים יגיעו לאנשים הנכונים, והתוצאה היא לידים איכותיים וחשיפה משמעותית.
- כתיבה מעניינת: והנה עוד משהו שחשוב להודות בו – אנשים מקליקים על מודעות טאבולה או אאוטבריין כי הם סקרנים, לאו דווקא כי הם רוצים לקנות משהו. הם רוצים בידור, אתנחתא מהיום-יום, משהו מעניין שיעסיק אותם כרגע. לכן, כשאנחנו יוצרים תוכן לפירסום בטאבולה או פירסום באאוטבריין, נקפיד על כתיבה מעניינת, זורמת, מבדרת, מצחיקה… כל מה שצריך בשביל שהגולש יתעניין ובאמת יהנה מהקריאה.
פילוסופיה זה נחמד אבל… איך זה משתלב עם תוצאות הפירסום בטאבולה ובאאוטבריין?
בשורה התחתונה, סימן טוב הוא משרד פרסום. אנחנו משקיעים הרבה ביצירת תוכן וניהול קמפיינים באאוטבריין ובטאבולה כדי להביא תוצאות אמיתיות ללקוחותינו. איך הפילוסופיה שלנו משתלבת עם העבודה? תתפלאו, אבל ממש מצויין!
עדיין לא הצלחנו למצוא חתך בגוגל אנליטיקס שמודד את רמת התקווה שהעלנו לגולשים שביקרו בכתבות שלנו, ועוד לא הצלחנו למצוא פיקסל שמקפיץ בטאג מנג'ר טריגר של חיוך לאחר שגולש נכנס לאחד מעמודי הנחיתה שבנינו. כך שמדובר בפילוסופיה שקשה לנו להוכיח או למדוד.
אבל מצד שני, הפילוסופיה שלנו גורמת לנו לעבוד קשה על התכנים שאנחנו מייצרים לקראת הקידום בטאבולה או הקמפיין באאוטבריין. אנחנו נשב על כל טקסט יותר זמן, נערוך אותו יותר פעמים, ובאמת נמצא דרך להעביר את המסרים של הלקוח באופן מעניין ומעשיר – ואלו מדדים שבהחלט ניתן למדוד!
לשמחתנו, במרבית הקמפיינים בטאבולה ואאוטבריין שאנחנו מנהלים, התוצאות מעולות: הלידים בעלויות טובות, הפידבקים מהלקוחות אודות איכותם חיוביים, זמני השהייה באתר טובים, ה- CTR גבוה, ועוד. כלל לא רשמי חשוב מאין כמוהו בעולם השיווק הדיגיטלי הוא אם משהו פועל, להשאיר אותו כמו שהוא. לכן, אם תודות לפילוסופיית התוכן שלנו הלקוחות ימשיכו לקבל תוצאות איכות ואנחנו נמשיך לעבוד עם חיוך ותחושת שליחות – אז כנראה שהפילוסופיה שלנו על תוכן חיובי פועלת, ונמשיך לשלב אותה בקמפיינים באאוטבריין וטאבולה שלנו.
סימן טוב שיווק מתמחים בפרסום באאוטבריין וטאבולה. לפרטים צרו קשר.
מקורות בהם השתמשנו בכתבה זו:
https://pewrsr.ch/3wYXijT
https://bit.ly/3MmPUVj
https://bit.ly/3GCifWh
https://bit.ly/3M4V6Nb
https://bit.ly/3M9o5zF
https://bit.ly/3N8msDF