כמו שאנשים רבים מתחום הפרסום הדיגיטלי יודעים, קיימת תוכנה אחת שמעוררת הרבה אנטיגוניזם בקרב מעצבים גרפיים: קאנבה (Canva). מדובר בתוכנה שמאפשרת להדיוטות (כלומר מי שאינם מעצבים גרפיים) לבצע עבודות גרפיות יחסית בקלות. קאנבה גם מספקת פתרונות רבים בתחומים אשר משיקים לעיצוב גרפי, כולל עריכת וידאו, עריכת סאונד, ועוד. התוכנה לא ניחנה ביכולות העוצמתיות של תוכנות אדובי (Adobe), ולכן מעצבים גרפיים רבים רואים בה נחותה לעומתן.
לאחרונה התפתח דיון באחת מקבוצות הפייסבוק בנושא. גולש כלשהו, מעצב גרפי, העלה לקבוצה פוסט הומוריסטי שזלזל ביכולות התוכנה לעומת תוכנות אדובי. מאחר ולדעתי השאלה האמיתית איננה "קאנבה או לא קאנבה", אלא צופנת בחובה תובנות חשובות אודות המהות של עבודת השיווק והתפקיד של כל בעל מקצוע בתחום זה, ראיתי לנכון להביא את התגובה שלי לאותו גולש כלשונה.
עיצוב גרפי עם קאנבה לעומת אדובי: יש דברים מהותיים יותר
עיצוב גרפי ממוקד מטרה: סטודיו העיצוב של סימן טוב שיווק
כמו שניתן לראות, בסטודיו העיצוב הגרפי שלנו אנחנו מפרידים בין כלי העבודה לבין התוצר הסופי. אנחנו עובדים עם תוכנות אדובי באופן שוטף, אולם אנו יודעים שהדבר שמעניין את הלקוח שלנו איננו בהכרח השאלה עם איזו תוכנה נעשה העיצוב. הדבר שמעניין את לקוחותינו הוא עד כמה העיצובים שלנו אפקטיביים ומסייעים בקידום מטרותיו העסקיות.
אם גם אתם מעוניינים בעיצוב גרפי ממוקד מטרה ומדוייק, צרו איתנו קשר.