הבלוג שלנו

כל מה שכדאי לדעת על פירסום נייטיב בטאבולה ואאוטבריין

קאנבה או לא קאנבה: זאת לא השאלה

אדובי או קאנבה

כמו שאנשים רבים מתחום הפרסום הדיגיטלי יודעים, קיימת תוכנה אחת שמעוררת הרבה אנטיגוניזם בקרב מעצבים גרפיים: קאנבה (Canva). מדובר בתוכנה שמאפשרת להדיוטות (כלומר מי שאינם מעצבים גרפיים) לבצע עבודות גרפיות יחסית בקלות. קאנבה גם מספקת פתרונות רבים בתחומים אשר משיקים לעיצוב גרפי, כולל עריכת וידאו, עריכת סאונד, ועוד. התוכנה לא ניחנה ביכולות העוצמתיות של תוכנות אדובי (Adobe), ולכן מעצבים גרפיים רבים רואים בה נחותה לעומתן.

לאחרונה התפתח דיון באחת מקבוצות הפייסבוק בנושא. גולש כלשהו, מעצב גרפי, העלה לקבוצה פוסט הומוריסטי שזלזל ביכולות התוכנה לעומת תוכנות אדובי. מאחר ולדעתי השאלה האמיתית איננה "קאנבה או לא קאנבה", אלא צופנת בחובה תובנות חשובות אודות המהות של עבודת השיווק והתפקיד של כל בעל מקצוע בתחום זה, ראיתי לנכון להביא את התגובה שלי לאותו גולש כלשונה. 

עיצוב גרפי עם קאנבה לעומת אדובי: יש דברים מהותיים יותר

זו התגובה שלי לאותו גולש שהעלה פוסט על קאנבה: 
 
"הי, אנחנו לא מכירים, אבל אני חושב שמהפוסט שלך הבנתי כמה דברים עליך. אומר מראש שאני לא רוצה להעליב, ואנא אל תיקח את הדברים אישית, כי יש פה הזדמנות ללמידה.
 
ראשית, בלי לראות עבודות שלך אני כבר יודע שאתה מעצב גרפי עם המון תשוקה למקצוע וכנראה שאתה עושה עיצובים מאוד יפים. אני מסיק את זה כי אתה מייחס הרבה כבוד לכלי העבודה שלך וזה דבר חשוב.
 
ועדיין, כבעלים של משרד פרסום שעובד עם מעצבים גרפיים (ובעיקר אחת קבועה ונפלאה) אני לא חושב שאעזר בשירותיך בעתיד, מכמה סיבות:
 
1. אתה לא מעמיק במחקר שלך ונצמד לסיסמאות. קאנבה היא תוכנה לא פחות ממופלאה. אני מרשה לעצמי לומר זאת אחרי 17 שנים במקצוע וכבר ראיתי הרבה תוכנות. דברים שפעם הייתי צריך להוציא עליהם כסף ולחכות יומיים עד למענה של גרפיקאי, עורך וידאו או עורך סאונד – אני פשוט עושה בקאנבה תוך שתי דקות. היא חוסכת לי כסף ומייעלת את העבודה שלי. אני לא צריך עילוי ויזואלי כדי למחוק רקע מתמונה או להוסיף כתוביות. קאנבה פותרת לי אלף דברים ברגע, שקשורים לעיצוב גרפי וכל העולם שסביב לו.
 
2. כנגזרת מהסעיף הקודם, אני מסיק שאתה אולי מעצב גרפי נפלא, אבל אתה לא מבין שיווק. ליתר דיוק, אתה לא מבין את ההתאמה החשובה בין קהל היעד למוצר. זה אומר שאולי העיצובים שלך מרהיבים כדי להיות במוזיאון, אבל אני לא סומך על עמודי הנחיתה שתעצב לי שימירו לידים, או שתעצב לי מודעות שיהיה להן CTR טוב. אני מגיע למסקנה הזו מאחר ולפי מה שפרסמת אתה לא מזהה את קהל היעד של קאנבה – וזה לא גרפיקאים, אלא מאה בעלי מקצועות אחרים. למשל בעלי סוכנויות עסוקים כמוני שרוצים פתרון מהיר. או מזכירה שצריכה עיצוב זריז בשביל הבוס שלה. או מנהל קמפיינים שעכשיו צריך למצוא 5 תמונות ו- 5 סרטונים ולכל אחד להוסיף לוגו ועיבוד קל. עצם העובדה שאתה לא מזהה את קהל היעד של מוצר בעייתית מאוד בעיני כבעל משרד פרסום ולא אסתכן בעבודה עם גרפיקאי שאין לו את ההבנה על הדבר המנדטורי הזה בכל עבודת שיווק.
 
3. אתה לא מבדיל בין כלי העבודה לבין התוצר הסופי. כאדם שכל עיסוקו הוא לקדם עסקים במגוון אופנים, לא באמת אכפת לי מה יצר את העיצוב שאני צריך כרגע בשביל הלקוח שלי. כן אכפת לי שהוא יהיה מדויק, שיהיה אסתטי, שידבר לקהל היעד שלי ויקדם את המטרות כפי שהלקוח הציג אותן. מצידי שהעיצוב יבוצע עם בריסטול וטיקטות. למעשה, הרבה שנים עשו כך עיצובים יפים לא פחות מאלו שעושים היום עם מיטב הטכנולוגיות. זה רק מוכיח שהעיצוב הגרפי האמיתי לא נעשה על המחשב או על הבריסטול – הוא נעשה קודם כל בראש של המעצב. קאנבה, תוכנות אדובי, בריסטול… כל אלו רק כלים להוציא את החזון לפועל.
 
4. כנראה הכי חשוב – אתה מזלזל באחרים. מבדיקה זריזה בגוגל, לקאנבה יש 135 מיליון משתמשים חודשיים, מתוכם 16 מיליון לקוחות משלמים. 16 מיליון לקוחות משלמים זה המון אנשים ששמו את מיטב כספם על כלי שהם מאמינים בו (כולל אני). לזלזל בקהל כזה עצום, זה פשוט לא נחמד ואני לא רוצה לעבוד עם אנשים לא נחמדים.
 
שוב, אל תיקח את הדברים אישית. אבל אני מקווה שתזהה פה הזדמנות לפרספקטיבה קצת אחרת, מקצועית ואישית."

עיצוב גרפי ממוקד מטרה: סטודיו העיצוב של סימן טוב שיווק

כמו שניתן לראות, בסטודיו העיצוב הגרפי שלנו אנחנו מפרידים בין כלי העבודה לבין התוצר הסופי. אנחנו עובדים עם תוכנות אדובי באופן שוטף, אולם אנו יודעים שהדבר שמעניין את הלקוח שלנו איננו בהכרח השאלה עם איזו תוכנה נעשה העיצוב. הדבר שמעניין את לקוחותינו הוא עד כמה העיצובים שלנו אפקטיביים ומסייעים בקידום מטרותיו העסקיות. 

אם גם אתם מעוניינים בעיצוב גרפי ממוקד מטרה ומדוייק, צרו איתנו קשר. 

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן