הבלוג שלנו

כל מה שכדאי לדעת על פירסום נייטיב בטאבולה ואאוטבריין

מה עדיף: קידום בטאבולה ואאוטבריין או יחסי ציבור PR?

בסימן טוב שיווק, חלק גדול מהקמפיינים שלנו הם קמפיינים של נייטיב בטאבולה או אאוטבריין עם אוריינטציה של יחסי ציבור (PR). 

המטרה של קמפיינים אלו היא קודם כל להביא לחשיפה והכרות עם מותג (Brand Awareness) של הלקוח. כלומר, בתכנון הקמפיין בטאבולה או אאוטבריין איננו מתמקדים בייצר לידים ישירים, הרשמות או מכירות, אלא ביצירת עניין וחיבור עם קהל היעד על ידי חשיפה של כתבה או פרסום אחר. 

קמפיינים מעין אלו של מודעות וחיזוק מותג משיקים לעבודה של משרדי יחסי ציבור. נוצר מצב שלקוחות רבים מתלבטים מה עדיף להם – קידום בטאבולה, קידום באאוטבריין, או אולי שכירת משרד יחסי ציבור? התשובה היא שבאופן אידיאלי ובמידה והתקציב מספק, ההמלצה הגדולה ביותר שלנו היא להפעיל את שני הערוצים האלו במקביל, וכחלק מאסטרטגיה שיווקית אחת.

יחסי ציבור וקידום נייטיב: סיפור אהבה 

כאשר אאוטבריין, טאבולה, ויחסי ציבור פועלים יחד הם מחמיאים זה לזה, ומייצרים אפקט מיתוגי מצטבר. כדי להבין מה עומד בבסיס מערכת יחסים זו, נבין תחילה את מקומו של משרד יחסי הציבור במערך השיווק של העסק. 

היתרון הגדול של עבודה עם משרד יחסי ציבור היא היכולת שלו להביא את התוכן של הלקוח כך שישתלב ככתבה אורגנית באתרים רבים ומוכרים, כולל Ynet, כלכליסט, הארץ, מעריב, ועוד. משרד יחסי ציבור טוב יכול גם לייצר אייטמים אשר מתמקדים בלקוח שישודרו בערוצי הטלויזיה ותחנות הרדיו, שגם מועלים אחר כך כתוכן ליו טיוב, פייסבוק, ספוטיפיי, ועוד. כלומר, גם תוכן משודר ולא רק כתוב צפוי להיות נגיש עם לינק שניתן לקדם דיגיטלית. 

גם בימינו, עידן שבו הקידום הדיגיטלי שולט ביד רמה, אין לזלזל בכוחה של התקשורת המסורתית. פרסום כתבה באופן אורגני באתר מוביל כמו Ynet או וואלה הוא בעל ערך עצום עבור כל עסק או ארגון. המותג החדשותי נהנה מאמינות גבוהה בעיני הגולשים כך שכאשר תוכן או כתבה מתפרסמים בהם, הגולשים מייחסים לכתוב אמינות גבוהה מאוד. 

הבעיה העיקרית של תכנים אורגניים כאלו היא שהם נעלמים אחרי תקופה קצרה. אתר החדשות ממשיך לפרסם תוכן באופן תכוף, ותוך מספר ימים הכתבה צוללת למעמקי הארכיון. גולשים לא יתקלו בה אלא אם יחפשו אותה באופן ספציפי. 

כאן נכנס לתמונה הכוח הגדול של קידום נייטיב עם אאוטבריין או טאבולה.

למנף את תוכן ה- PR בעזרת אאוטבריין וטאבולה

קידום עם אאוטבריין או עם טאבולה יכול להיות מינוף לכתבה האיכותית שפרסם משרד יחסי הציבור, שמאפשר שימוש שלו לאורך תקופה ארוכה. במקום לאפשר לכתבה האיכותית להעלם, למרות שהושקע רבות ביצירתה ופרסומה באתר מוביל, קידום עם טאבולה או אאוטבריין נותן לה אורך חיים בלתי נגמר. 

שימוש בטאבולה ואאוטבריין יכול לשמש כמינוף לתוכן יחסי ציבור

 

פעמים רבות אנו מובילים קמפיין של חיזוק תדמית או עובדים בשיתוף עם משרד יחסי ציבור. אנחנו מקבלים מהם את הלינק לכתבה, ויוצרים עבורה קמפיין בטאבולה או קמפיין באאוטבריין. פעמים רבות בשניהם (תלוי בתקציב). אנו מקדמים את הכתבה והקמפיינים לקהלי היעד שאיתם הלקוח מעוניין ליצור קשר, וכך מודעות שמובילות לכתבה מתפרסמות בכל האתרים הגדולים בארץ. 

חשוב להבין שכעקרון אין מגבלה לעשות "הצלבה" בין פרסומים (למעט במקרים ספציפיים שעליהם יורחב במאמר אחר). כלומר, אנחנו יכולים ליצור קמפיין טאבולה לכתבה שהתפרסמה בעיתון "הארץ", ומודעות שמובילות אליה יתפרסמו באתרים שעובדים עם טאבולה, כמו Ynet או גלובס. לחילופין, אנו יכולים ליצור קמפיין אאוטבריין לכתבה שהתפרסמה ב- Ynet, ומודעות שמפנות אליה יתפרסמו באתרים שעובדים עם אאוטבריין, כמו וואלה או מאקו. באופן זה  אנחנו מרחיבים את התפוצה של הכתבה מעבר לזו של קהל היעד המקורי שלה, בלי קשר לאתר שבו היא פורסמה במקור. 

יתרון חשוב נוסף שמביאה טכניקה זו של קידום כתבות יחסי ציבור עם טאבולה ואאוטבריין הוא שעכשיו הלקוח מסוגל לקבל מדדים מדוייקים אודות ביצועי הכתבה. במידה והלקוח מתבסס רק על נתונים שמספק העיתון בו פורסמה המודעה, הוא יראה רק נתונים חלקיים שתלויים במדיניות שיתוף הנתונים של האתר. אלו מסתכמים בעיקר בכמות חשיפות וקליקים. לעומת זאת, כאשר אנו מקדמים כתבה בטאבולה או אאוטבריין ביכולתנו לספק מספר גדול של מטריקות ומדדים: כמות חשיפות והקלקות כמובן, אבל גם מדדים יותר מתקדמים כמו CTR, עלות הקלקה, עלות לליד שהכתבה ייצרה, ועוד. כמו כן, באפשרותנו למקד את הופעת הכתבה עבור לקוחות בעלי תחומי עניין מסויימים. או ליצור טירגוט קונטקסטואלי, שבמסגרתו הכתבה תופיע רק באתרים או מדורים בעלי אוריינטציה מסויימת לתחום עניין מסויים (למשל: בישול, טכנולוגיה, ועוד). יש לציין שפונקציות אלו פועלים טוב יותר בפרסום לחו"ל מאשר בארץ. 

במידה וגם אתם עובדים עם משרד יחסי ציבור או פניתם ישירות לאתר או ערוץ מוביל ופרסמתם כתבה, דעו שאתם יכולים לתת לכתבה זו אורך חיים בלתי מוגבל בעזרת קידום הכתבה עם קמפיין בטאבולה או אאוטבריין בעזרת סימן טוב שיווק. אנו מבצעים קמפיינים מעין אלו בעבודה עם יחסי ציבור או ישירות עם הלקוח, ומרבים לפרסם לקהל המקומי בארץ או בחו"ל. 

פוסטים נוספים

אדובי או קאנבה

קאנבה או לא קאנבה: זאת לא השאלה

כמו שאנשים רבים מתחום הפרסום הדיגיטלי יודעים, קיימת תוכנה אחת שמעוררת הרבה אנטיגוניזם בקרב מעצבים גרפיים: קאנבה (Canva). מדובר בתוכנה שמאפשרת להדיוטות (כלומר מי שאינם

דילוג לתוכן