ישנם מספר מועדים בשנה שבהם מאתגר במיוחד להיות מקדם דיגיטלי עקב עומס הפרסומים: תקופות של חגים, תקופות של חופשים, וגם תקופות של בחירות או אירועים פוליטיים. ואם נודה על האמת, במדינה כמו ישראל, תקופות כאלו של בחירות כבר הפכו למשהו שנתי.
ככל שעוברות השנים, המפלגות המתמודדות והעומדים בראשן מקדמות ברשתות השונות באגרסיביות גדולה יותר, ובתקציבים גדולים יותר. מה שמציף את פלטפורמות הפרסום הגדולות בפרסומים פוליטיים, והופך את שאר שטחי הפרסום לנדירים יותר – ויקרים יותר.
בעת כתיבת שורות אלו אנו נמצאים כחודש אחד מבחירות 2022, שיתקיימו ב- 1 בנובמבר. כלומר, הפרסומים הדיגיטליים הפוליטיים כבר מתחילים להופיע, וצפויים להתגבר יותר ויותר ככל שמועד הבחירות יתקרב. בעלי עסקים רבים תוהים מה עליהם לעשות בתקופה זו, שבה המפלגות השונות והעומדים בראשן מנהלים קמפייני פרסום כה אגרסיביים, אשר מקשים על ניהול תקין של שיווק העסק.
מבחינתנו, התשובה ברורה – תקופת בחירות הוא הזמן האידיאלי להתחיל לנסות קמפיינים באאוטבריין או טאבולה.
קמפיינים באאוטבריין וטאבולה: עוגן של יציבות בתקופה עמוסה בשיווק
אז למה כדאי לנסות קמפיין באאוטבריין או קמפיין בטאבולה בזמן בחירות? בתור משרד שיווק דיגיטלי שפועל כבר שנים, ראינו לא מעט תקופות בחירות. וכל פעם הסיפור דומה: הקמפיינים בגוגל ופייסבוק (פלטפורמות ה- default של רוב משרדי הפרסום בארץ) מתחילים להיות יקרים יותר, הלידים מעטים יותר, והכל פועל איטי ומתסכל יותר. זאת מאחר וכמו רוב משרדי הפרסום בארץ, נכון לכתיבת שורות אלו גם מנהלי הקמפיינים של המפלגות השונות והעומדים בראשן עובדים בעיקר עם קמפיינים בגוגל ופייסבוק. אולי הם בעבר ניסו לעשות קידום ממומן בטאבולה או באאוטבריין, אבל בלי התמחות מיוחדת בפלטפורמות אלו סביר להניח שהתוצאות שהם קיבלו לא היו משביעות רצון, והם חזרו לזירות המוכרות להם יותר.
במילים אחרות, אם לשפוט לפי סבבי הבחירות הקודמים, קמפיינים פוליטיים באאוטבריין ובטאבולה עדיין נדירים. העלות לקליק (CPC) נשארת יחסית אותו הדבר, התנהגות הגולשים אף היא נותרת שגרתית… אלו פשוט פלטפורמות קידום ממומן מצוינות שכמעט ולא מושפעות מההמולה ושטף התקציבים אשר מושקעים בגוגל ופייסבוק באותה התקופה בדיוק. לפיכך, אנו מאמינים שאם עסק מסוים עדיין לא ניסה קידום ממומן ב- Outbrain או ב- Taboola, עכשיו בתקופת הבחירות זה הזמן לעשות ניסיון. זאת במקום להלחם בתקציבי הענק שמפלגות ישראל משקיעות בקמפיינים בגוגל, פייסבוק ואפילו טיקטוק, או לחילופין להשהות את הקמפיינים עד שהבחירות יחלפו.
קמפיינים באאוטבריין וטאבולה: עוגן של יציבות בתקופה עמוסה בשיווק
ומה עם קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין עבור מפלגות ומועמדים? לדעתנו, מנהלי קמפיינים פוליטיים שלא ניסו עדיין קמפיין באאוטבריין או בטאבולה פספסו הזדמנות מדהימה לקידום המועמדים שלהם. כי מאחר ובפלטפורמות הנייטיב האלו עלויות הפרסום לא גבוהות, אבל בעיקר כי קהל היעד שלהם נמצא שם, ובגדול. הרי האנשים שאותם מנהלי קמפיינים פוליטיים מנסים לטרגט הם אלו שתמעניינים בענייני היום, ולכן נכנס מדי יום להתעדכן בחדשות יותר מפעם אחת… ואיפה מופיעות מודעות של אאוטבריין וטאבולה אם לא באתרי חדשות?
חשוב גם לציין שקמפיינים רבים שנועדו לקדם מפלגה או מועמד כלשהו הם פעמים רבות קמפיין בעל אופי של brand awareness, ופחות performance. כלומר אין הנעה לפעולה (CTA) שדורשת השארת פרטים או רכישת מוצר או קורס, אך המפרסם כן מעוניין להשאיר חותם על הגולש אשר יטה את הקול שלו בקלפי למפלגה או המועמד המקודמים.
בכך, קמפיינים לבחירות הינם בעלי אופי דומה לזה של פרסום כתבות יחסי ציבור (PR). ומניסיוננו בעולם הקידום הדיגיטלי, קמפיינים באאוטבריין או בטאבולה הם אחד הכלים הכי עוצמתיים להפיץ מסרים מעין אלו – עם חשיפות (impressions) רבות, עלות נמוכה לקליק, ואפקט עוצמתי במיוחד של הופעה כחלק מאתר או מגזין אונליין (native advertising).
סימן טוב שיווק מנהלים קמפיינים באאוטבריין וטאבולה למפלגות ומועמדים מתאימים.